Sociální média - jak ovlivňují volby?

Přijďte s námi posedět v rámci formátu debat Café Evropa, které pořádá Evropská komise v ČR a Informační kancelář Evropského parlamentu ve spolupráci s EUROPEUM Institute for European Policy.

Hosty dalšího debatního podvečera budou: 

  • Alžběta Králová - konzultantka, Institut politického marketingu 
  • Jindřich Šídlo - reportér, Seznam.cz

Moderátorkou debaty bud Kateřina Etrychová z České televize. 

Sociální média hrají ve volbách stále důležitější roli. Politické strany a jejich týmy je ve svých kampaních nejen masivněji využívají, ale také je stále více profesionalizují. Někteří analytici tvrdí, že bez sociálních medií by se některé z úspěšných stran v posledních volbách do Poslanecké sněmovny ani nedostaly. Voličům sociální sítě umožňují se přímo zapojit do diskusí, veřejně vyjádřit svůj názor a dotvářet svá přesvědčení. To vše relativně anonymně a z pohodlí domova.  Sociální média jako alternativa k tradičním médiím mění zažité způsoby komunikace a přinášejí s sebou řadu důležitých otázek.

Mají mít kampaně na sociálních sítích stejná pravidla, jako ty v běžných médiích? Může oslovit komunikace na internetu i starší generaci? Jakou roli hrají falešné zprávy během voleb u nás a je správné snažit se tyto informace omezovat? Jak se dá před volbami měnit názor lidí na internetu? Jak prorazit onu pomyslnou bublinu, ve které se uživatelé sociálních sítí pohybují? Mají zahraniční síly možnost ovlivňovat naše volby prostřednictvím sociálních sociálním médiím? Co na internetu zaujme českého voliče a jak se liší od voličů jinde v Evropě? 

Na debatu je nutné se registrovat zde.

 
zpět